Μια λάθος σήραγγα σε μια λάθος στιγμή : Σε λίγο θα μας πουν να μη παρκάρουμε στο 401.... και θα έχουν δίκιο
Η τριανδρία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, στο έργο του Μετρό (έχει αναλάβει την γραμμή 4) έκανε μια παράνομη σήραγγα 150 μέτρα με σκοπό να γίνει πιο γρήγορα το έργο του μετρό και να… κόψουν δρόμο. Το πρόβλημα ήταν ότι αυτή η σήραγγα όμως χαρακτηρίζεται από ειδικούς άκρως επικίνδυνη και όχι στα αρχικά σχέδια.
Τώρα το θέμα έχει φτάσει στην βουλή και το σίγουρο είναι ότι θα αναζητηθούν ευθύνες. Και ευθύνες, όχι να είχαμε να λέγαμε αλλά πολλών εκατομμυρίων ευρώ που θα πρέπει να πληρώσει η τριανδρία.
Κανένας βέβαια δεν μπορεί να πιστέψει ότι οι μηχανικοί του υπουργείου που υπέγραφαν ότι όλα έχουν καλώς το έκαναν για την ψυχή της μανούλας του.
Αν το θέμα δεν πήγε στο Εθνικό κοινοβούλιο ο Ταχιάος δεν θα μας το είχε πει ποτέ και επομένως ένα πρωί θα βλέπαμε την Λ. Κατεχάκη να γίνεται κάτι σαν πλοίο στο τρίγωνο των βερμούδων.
Η ΠΛΑΚΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΕΔΩ !!!
Οι εργάτες ... το συνδικάτο δηλαδή ... αρνούνται πλέον να εργαστούν σε αυτή τη σήραγγα !!!
«Δεν θα σκοτωθούμε εμείς για τα χρονοδιαγράμματά τους!» τονίζει το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας με αφορμή τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας που αφορούν τη διάνοιξη της σήραγγας της γραμμής 4 του εργοταξίου του Μετρό στην οδό Κατεχάκη απαιτώντας να εφαρμοστούν χωρίς εκπτώσεις τα πρωτόκολλα ασφαλείας στα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ.
«Γιατί μετά την ανάδειξη του θέματος έπαψαν τις εργασίες και κανείς εργαζόμενος δεν εργάζεται στη συγκεκριμένη σήραγγα, αφού είναι όλα καλώς καμωμένα;
Επιπρόσθετα όλοι οι πολυπράγμονες του αρμόδιου υπουργείου και της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ διαβεβαιώνουν ότι το έργο εποπτεύεται διαρκώς και επαρκώς, αλλά για 6 μήνες πώς δεν κατάλαβαν ότι εδώ παραβιάζονται πρωτόκολλα ασφαλούς και ομαλής εκτέλεσης του έργου», τονίζει, μεταξύ άλλων.
«Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι παρακάμφθηκε η αναγκαία μελέτη που είχε εκπονηθεί, από την ίδια την AVAX, ρισκάροντας επί της ουσίας την ασφάλεια των εργαζομένων του έργου, των διερχόμενων από την Λ. Κατεχάκη. Όλα αυτά έγιναν με γνώμονα την αύξηση του κέρδους των εταιρειών αφού με αυτό τον τρόπο γλίτωναν χρόνο και υλικά. Τουτέστιν… ζεστό χρήμα για τον κατασκευαστικό όμιλο.
Ωστόσο, μετά το δικαιολογημένο θόρυβο που προκλήθηκε από τις ανησυχίες των εργαζομένων, και την ερώτηση στη Βουλή του ΚΚΕ για το θέμα, έσπευσαν υφυπουργοί και στελέχη της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ, που αν και οι ίδιοι είχαν πει ότι «Επισημαίνεται ότι η Κοινοπραξία σας φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη, για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας στη συγκεκριμένη θέση του Έργου, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφαλείας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του Έργου», εν συνεχεία είπαν «δεν τρέχει τίποτα που δεν τηρήθηκε η μελέτη», τότε γιατί υπήρχε η μελέτη;
Δεν μας είπαν ποτέ γιατί υπήρξε αυτή η ανακοίνωση της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ, επίσης δεν είπαν γιατί μετά την ανάδειξη του θέματος έπαψαν τις εργασίες και κανείς εργαζόμενος δεν εργάζεται στη συγκεκριμένη σήραγγα, αφού είναι όλα καλώς καμωμένα; Επιπρόσθετα όλοι οι πολυπράγμονες του αρμόδιου υπουργείου και της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ διαβεβαιώνουν ότι το έργο εποπτεύεται διαρκώς και επαρκώς, αλλά για 6 μήνες πώς δεν κατάλαβαν ότι εδώ παραβιάζονται πρωτόκολλα ασφαλούς και ομαλής εκτέλεσης του έργου.
Μόνο ανησυχίες μπορούν να προκαλέσουν στους εργαζόμενους και το λαό όσα συμβαίνουν στο έργο αφού οι «διαβεβαιώσεις» τους είναι γεμάτες αντιφάσεις και παλινωδίες. Είναι τα στελέχη της ίδιας κυβέρνησης της ΝΔ, όπως ο Κ. Καραμανλής που έλεγε μια εβδομάδα πριν το έγκλημα στα Τέμπη ότι είναι ντροπή να λέμε ότι οι σιδηρόδρομοι δεν είναι ασφαλείς. Ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος μας λέει σήμερα ότι δεν τρέχει τίποτα με βάση την ενημέρωση που έχει, αφού όπως είπε, δεν σκάβουμε εμείς τη σήραγγα. Αν συμβεί κάποιο «ατύχημα» μήπως θα βγει και αυτός σαν τον κύριο Μητσοτάκη και πει, «αυτά ήξερα, αυτά έλεγα» όταν τον ρώτησαν για τις τότε καταγγελίες, μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, που τις βάφτιζε συνωμοσιολογίες.
Αλήθεια, τι θα κάνει το υπουργείο για το πριμ των 57 εκατομμυρίων ευρώ που τσέπωσε για την καλή εκτέλεση του έργου η AVAX με απόφαση της κυβέρνησης; Ξέρουν πολύ καλά Κυβέρνηση, Ελληνικό Μετρό και AVAX ότι για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας τους, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, κάνουν κουρελόχαρτο τα μέτρα ασφαλείας, εντατικοποιούν την εργασία, εφαρμόζουν 10ωρες και 12ωρες βάρδιες, καταστρατηγούν το 5μερο ακόμα και το 6ήμερο για να πιάσουν τα χρονοδιαγράμματά τους.
Να θυμίσουμε ότι το Σωματείο εργαζομένων στη γραμμή 4 έχει θέσει επανειλημμένα το ζήτημα των εξαντλητικών υπερωριών και της εντατικοποίησης που αποτελούν και τον βασικό παράγοντα που οδηγεί σε εργοδοτικά εγκλήματα τόσο στη συμβατική οικοδομή, όσο στα έργα υποδομής.
Έχουν πείρα οι οικοδόμοι και οι εργαζόμενοι στις κατασκευές με τον οργανωμένο τους αγώνα, σημαδεύοντας τον πραγματικό αντίπαλο, τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, την κυβέρνηση και τα κόμματα που υπηρετούν με την αντιλαϊκή πολιτική τα κέρδη των λίγων που βγαίνουν από την εκμετάλλευση των εργαζομένων, για να παλέψουν προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφάλεια, την υγεία τους και τα δικαιώματά τους .
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας θα συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις στους χώρους δουλειάς, στα εργοτάξια, να βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων για τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες τους, για την ασφάλειά τους στους χώρους εργασίας. Για να μπορούν να πηγαίνουν για το μεροκάματο και να γυρίζουν σώοι στις οικογένειές τους. Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει”, δε βγαίνει πουθενά για τους εργαζόμενους.
Δεν θα σκοτωθούμε εμείς για τα χρονοδιαγράμματά τους!"
έτσι τελειώνει η ανακοίνωση του συνδικάτου ....
και ο mikroskopos ερωτά .....
Με τη σήραγγα ανοιχτή....
με τους εργάτες αρνούμενους να δουλέψουν σε αυτή....
το παρακείμενο στρατιωτικό νοσοκομείο διατρέχει κίνδυνο στατικότητας ;
είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί υπεύθυνα ....
πριν ολοκληρωθεί η ψήφιση του νομοσχεδίου για την πολυπόθητη αναδιοργάνωση των στρατιωτικών νοσοκομείων.....
γιατί αλλιώς....
τι νόημα έχουν τα σχέδια αναβάθμισης της περίθαλψης των στρατιωτικών ...
όταν ακόμη και το πάρκινγκ εντός του στρατιωτικού νοσοκομείου θα κρίνεται επικίνδυνο ;